Porada odnośnie treningu

Jestem dość początkująca jeśli chodzi o siłownię, jak dotąd latami robiłam tylko kardio i choć kondycyjnie jest super, to wiadomka, byłam trochę skinny fat.
Mam pytanie odnośnie planu treningowego, ułożyłam go sobie sama (FBW), trenuje 3 razy w tyg, zapisuje progres i zwiększam serię i ciężar, dbam o poprawną technikę, jak na razie efekty pojawiły się bardzo szybko, ale pytanie czy taki plan treningowy, stworzony przez nowincjuszke ma w ogóle sens? Czy lepiej poradzić się PT i trenować wg planu ułożonego przez specjalistę. Na razie ciągle jestem na redu, bo chce bardzo mocno zjechać z tkanką tłuszczową. Potem zamierzam się stopniowo rzeźbić na 0 kcal, póki co jeszcze psychicznie nie dojrzałam do masy i zmiany rozmiaru.

Daj plan będzie łatwiej ocenić i coś w nim poprawić. Ogólnie jest kilka zasad co do FBW i układania planów. Ja np stosuje takie przy układaniu:

• Rozgrzewka: 5min cardio, 2-3min ćwiczenia FBW z małym bardzo obciążeniem po 1 serii

• Partie mięśniowe powinny być trenowane kolejno według wielkości, od największej do najmniejszej (nogi, mięśnie grzbietu/plecy, klatka piersiowa, barki/naramienne, tricepsy/trójgłowe, bicepsy/dwugłowe, brzuch).

– duże partie: nogi, plecy, klatka piersiowa, barki

– małe partie: triceps,biceps,brzuch

– duże partie: 4 serie, 8-12 (jak dochodze do 12 to potem duzo wiekszy ciezar i np 8 , i potem znow

– małe partie: 3 serie, 15-20 (i ta sama zasada progresowania)

• 3 razy w tygodniu

• dwa plany: A i B naprzemienie robimy

• jak już ćwiczysz pół roku przechodzę na 3 plany: A i B i C i też naprzemienie czyli wt, czw i niedziela

• 7 ćwiczeń na trening

• 2 dni przerwy/regeneracji miedzy treningami, jedna przerwa 3 dniowa (czyli np wt, czw i niedziela)

• w dniu treningu przed jem dużo węgli, mniej białka

• dużo białka po treningu do 48h, 2g x waga obecna ciała

a już bardziej szczegółowo